Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Rekomendowane strategie terapeutyczne.
Cel szkolenia
Przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną. Rekomendowane sposoby postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju mowy, artykulacji, pracy ręki, planowania ruchowego, sekwencyjności. Uczenie motoryczne.
Prowadzący: Violetta Podsiadła-Kabacińska
Program ramowy
👉 Praksja, dyspraksją rozwojowa, apraksja oralna, kinestezja artykualcyjna- co to jest, jakie są różnice, jakie konsekwencje powodują.
👉 Ideacja, planowanie motoryczne, sekwencyjność ruchowa jako składowe praksji ze szczególnym zwróceniem uwagi na planowanie ruchów ręki i artykulatorów.
👉 Wybranie teorie uczenia- uczenie motoryczne vs deklaratywne.
👉 Etapy motorycznego uczenia się.
👉 Czucie głębokie i powierzchniowe, pamięć mięśniowa i ich rola w kontekście uczenia motorycznego ( p.w. artykulacja, praca ręki).
👉 Ocena oraz symptomy zaburzeń praksji oralnych
👉 Jakie są potrzeby dziecka z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.
👉 Rekomendowane strategie postępowania terapeutycznego, ćwiczenia, aktywności usprawniające mowę, praksję oralną i planowanie ruchów ręki.
👉 Zalecenia dla rodziców i nauczycieli do pracy z dzieckiem z dyspraksją rozwojową i apraksja oralną.