Rola nauczyciela współorganizującego w pracy z dzieckiem z #AUTYZMEM
Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z rolą nauczyciela współorganizującego w szkole. Omówienie podstawy prawnej oraz obowiązków i zadań nauczyciela współorganizującego. Zdobycie umiejętności praktycznych do wspomagania uczniów ze spektrum autyzmu w klasie. Dostosowanie swojej pracy do sytuacji wynikającej z COVID – 19.
Program szkolenia
1. Przedstawienie podstawy prawnej o nauczycielu współorganizującym.
2. Omówienie zadań i obowiązków nauczyciela współorganizującego.
3. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia WOPFU.
4. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny IPET.
5. Jak pracować z dzieckiem z autyzmem?
6. Reagowanie oraz zapobieganie sytuacjom trudnym podczas lekcji.
7. O pracy zdalnej – jak pracować i dokumentować swoją pracę. Sposoby aktywizacji ucznia stosowane w zdalnej edukacji.
Po zakończeniu szkolenia, uczestnicy będą potrafili :
- adekwatnie do aktualnych regulacji prawnych planować swój zakres zadań i obowiązków,
- realizować zadania nauczyciela współorganizującego w bieżącej pracy z uczniem z autyzmem,
- aktywnie uczestniczyć w zespole, który opracowuje IPET i WOPFU,
- reagować w sytuacjach trudnych u swojego ucznia.